Takk Herre

Jeg ønsker å gi en stor takk til vår Herre Jesus, som ikke bare har velsignet meg med evnen til å bake (og det sier jeg ikke for å skryte av meg selv), men som også har styrket meg til å endelig våge å gjør noe jeg har tenkt på i maaaaaange år; nemlig å drive for meg selv. Bibelen er sannelig en boost for livet, full av ord som igjen er full av kraft som ikke bare fyller oss med visdom, glede og fryd; men også mye styrke fra Den høyeste Gud. Jeg er virkelig takknemlig for de flotte menneskene jeg har i livet; men jeg hadde ærlig talt ikke vært hvor jeg er den dag i dag; eller i det hele tatt hatt noe å virkelig se frem til; om det ikke hadde vært for vår Herre Jesus.

Tro kan sannelig flytte fjell; Jeg vet at jeg har fortsatt en laaaang vei å gå, før jeg i det hele tatt kan se på meg selv om en dyktig konditor, eller en dyktig selvstendig næringsdrivende; Men det er likevel en fantastisk motivasjon og trygghet, å vite at Han virkelig støtter meg til å gjør noe av det som jeg elsker å gjøre. Ja Gud fyller oss ikke bare med styrke, kjærlighet og glede, men også med mange gode ideer. Spesielt når vi tar oss tid til å søke Han, noe som egentlig vil si å tilbringe tiden med Han gjennom bibellesing og bønn, og å søke Han for råd og veiledning om hva som helst i livet vårt. Han bryr Seg bokstavelig talt om absolutt alt som angår oss; alt fra folk i livet vårt, sminken vi bruker, hobbyer til å hva fremtiden består av; Ikke for å glemme ingrediensene i en kakeoppskrift. Ja Gud er så god at jeg feirer dagen jeg bestemte meg for å ta i mot Han, nærmest daglig. Han er rett og slett mer enn bare Gud for meg (og det er nettopp derfor jeg snakker så mye om Han); Han er en blant annet, en Far, en mentor, veileder, leder; min frelser, forsørger og Herre!

Han er den som virkelig motiverer til å fortsette når ting ikke alltid går som man skulle ønske; Ja bibelen sier blant annet at; ” Jeg kan gjøre alt ved Kristus som styrker meg” (Filipperbrevet 4:13). Men man må selvsagt være innstilt på å jobbe for det man ønsker å oppnå; Ja er det noe jeg har lært både gjennom troen og det flotte teamet jeg jobber med, så er det det at suksess tar tid, at det er på ingen måte noe som kommer over natten; Men det er ingen grunn til å ikke glede seg over det som vil komme, allerede i dag; Dessuten varer det som blir gjort grundig over tid, mye lenger enn quick fiks løsninger; altså det å ta snarveier for å nå sine mål.

Og det beste med alt, er at jo mer vår Herre Jesus ser at vi prøver det vi kan, virkelig står på; jo mer gir Han også av Seg Selv, (spesielt når vi er villige til å tilbringe tinde med Han). Og det i seg selv er vel den største motivasjonen, iallfall for meg personlig, til å virkelig stå på, til tross for at det ikke alltid ser ut som man vil lykkes med det man gjør.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s